Created in the Image of God: Both Human and Non-Human Animals?

نویسندگان

چکیده

In this article, I examine the possibility of widening concept imago Dei so as to include (other) animals next humans by interacting with theologians David Clough, Fergusson and Celia Deane-Drummond. light challenges creaturely existence in Anthropocene, conclude that traditional idea only are created image likeness God should be maintained. Such a position does not need diminishing other animals, can take seriously scientific insights on evolution classic theological arguments, is especially relevant given era Anthropocene.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

on translation of politeness strategies in dialogues involving female characters in translations and retranslations of novels translated before and after the islamic revolution of iran and their effects on the image of women: a polysystem theory approach

abstract reception environment has considerable effects on accepting a translation. as the expectations of a target culture and its values and needs change throughout history, its criteria for accepting a translation or rejecting it will change accordingly (gentzler, 2001). the expectations of iran, as the reception environment in the present study, have changed after the islamic revolution. i...

Safety Assessment of cryIAc for human, animals and environment

Risk assessment of a transgene is one of the key steps in genetic transformation. Hence, in order to use cryIAc gene for production of transgenic plants, a library and in-silico research was performed to confirm safety of the gene for human comsumption, animal feed and environment. In the first step, the molecular mechanism of action of the CryIAc protein and its specific receptors in the midgu...

متن کامل

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Theology and Science

سال: 2021

ISSN: ['1474-6700', '1474-6719']

DOI: https://doi.org/10.1080/14746700.2021.1982248